mezzo-soprano, 2 flutes, oboe, clarinet, 2 violins, cello, double bass, piano and percussion
Premiere: February 26, 2013, Montréal / Nouvelles Musiques 2013: Au-dessus de l’horizon, Théâtre Rouge — Conservatoire de musique de Montréal, Montréal (Québec)
Some five years ago Étienne Lalonde suggested that we collaborate. From the outset, I was seduced by his abstract poetry. For me, in achieving this degree of abstraction, the poetry becomes the art form closest resembling music, drawing its creative impulse from the same source. Thus the project took shape. A tip of the hat to Schönberg; twenty-one short pieces. But the reference to Pierrot lunaire stops there. These twenty-one short pieces are in fact a multitude of small sound universes with “elemental” character, expanding through space. Certainly coming closer to Charles Ives (by way of R. Murray Schafer). Thanks to Marie-Annick. Thanks to the members of Allogène. Thank you for your enthusiasm and your commitment. This work is dedicated to you.
- De petites anémones
- À voir passer les rêves
- Bleu matin
- Mal de mai
- Dormir, voyager, exister
- Plusieurs têtes dans le même crime
- En sang malgré la pluie
- Le soleil finit par tomber
- J’ai donné la plupart de mes guerres
- Un enfant bascule dans mon regard
- Cette idée inventée de l’aube
- J’ai rampé dans ta peau
- Les machines du ciel gras
- Le vent est venu s’asseoir au-dessus de l’horizon
- L’œuvre des imparfaits
- Hormis la peau à peine
- Peu importe les tempêtes
- Je connais un endroit en forme de ciel terrestre
- Ce qu’elle a trouvé de mieux
- Le coucher du soleil dans une tasse
- Nous avons mis le jour à dormir, essuyé le vent
Traduction Peggy Niloff [v-13]
Performance
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Tuesday, February 26, 2013